1. Borak: Chat dan Dating App Terhangat Malaysia

BORAK, seperti nama aplikasi tersebut, merupakan satu aplikasi chat Malaysia yang terhangat bagi pengguna untuk berborak, bersosial, mencari awek cun, mencari kawan baru, dan menemukan teman baru. Setiap hari, anda boleh mencari lebih daripada 200 pilihan jodoh dari seluruh Malaysia. Yang penting sekali, anda boleh mencari jodoh dengan senang tanpa leret ke kiri dan kanan seperti aplikasi jodoh yang lain seperti Tinder. Keunikan terbesar BORAK merupakan fungsi Album, satu tempat untuk berkongsi photo, cerita dan status terkini pengguna. Ia berfungsi seperti “News Feed” di Facebook, bagi pengguna lain mengetahui status terkini jodoh anda. Kelebihan aplikasi BORAK ialah mempunyai antara muka pengguna (User Interface) yang simple and mudah diguna. Tidak seperti aplikasi cari jodoh yang lain, anda tidak perlu meletakkan kriteria yang susah dan rumit. Dengan hanya customize usia sahaja, anda boleh mencari jodoh yang paling sesuai. BORAK juga merupakan satu aplikasi dating Malaysia yang menghormati maklumat peribadi pengguna, anda boleh mendaftar akaun tanpa mendedahkan maklumat peribadi. Selain itu, anda juga boleh melihat sesiapa yang pernah melayari profil anda dengan fungsi “Who viewed my profile”. 
Dapatkan maklumat lanjut tentang aplikasi Borak di sini: https://medium.com/rossy-manis/nak-cari-dan-main-chatting-dengan-teman-baru-dengan-mudah-pakai-borak-26297523462b

2. Muzmatch

MUZMATCH, merupakan satu dating app tidak terhad di Malaysia sahaja, malah ke seluruh dunia. Aplikasi ini didedikasikan untuk membantu anda mencari teman jodoh yang sesuai sehingga ke jinjang pelamin. Cara cari jodoh di MUZMATCH ini juga ada keunikan tersendiri. Selain daripada leret ke kiri kanan, anda perlu pilih symbol betul untuk teman jodoh yang sesuai dan pangkah (X) untuk yang tidak sesuai. Semua awek di aplikasi tersebut open untuk dilayari seperti awek tumblr. Jika tersalah tekan untuk teman jodoh yang sesuai, janganlah bersusah hati, anda boleh cari semula dari fungsi “Passed”. Seperti biasa, anda boleh mencari jodoh sesuai melalui lokasi. Jika rasa sukar untuk mencari, cubalah “Instant Match” untuk customize carian yang paling sesuai untuk anda. Fungsi “Instant Match” memberi kelebihan untuk anda terus berbual dengan profil yang anda suka tanpa perlu menunggu orang berkenaan Like profil anda. MUZMATCH bukan sahaja mementingkan fungsi chat dan dating, ia juga berkerja keras untuk membantu para muslim yang masih single di seluruh dunia untuk menemui cinta hati mereka. Banyak pasangan yang menggunakan aplikasi ini akhirnya berkahwin juga.

3. Muslima

MUSLIMA, satu aplikasi chat, dating, dan cari jodoh Muslim Internasional yang dipercayai oleh 5 juta para Muslim. Semua anggota MUSLIMA berasal daripada global, seperti Amerika Syarikat, Eropa, Asia, Timur Tengah dan negara lain. Di sini anda boleh cari awek melayu, cari makwe cantik dan cikaro yang cun sekali. MUSLIMA merupakan gabungan jaringan Media Cupid yang beroperasi di seluruh dunia, ia telah membina satu database yang besar untuk pengguna di seluruh dunia supaya dapat mencari teman idaman yang paling sesuai, tidak hanya limit di negara sendiri sahaja. Ia merupakan satu chatting app yang sesuai untuk kawan Muslim. Process registrasi aplikasi tersebut tidak melebihi daripada 30 saat, tetapi customize aplikasi tersebut untuk mendapatkan teman idaman anda cukup menakjubkan. Bukan sahaja carian di MUSLIMA teliti, tetapi tepat dan pantas. Ia juga mempunyai fungsi “Popular Search” bagi pengguna yang dicari dan mempunyai “Like” yang banyak di aplikasi tersebut. Anda juga boleh customize carian kepada “Women For Marriage” untuk mencari teman idaman yang akhirnya menjadikan isteri atau suami anda. 

Itu dia rekomendasi 3 aplikasi cari kawan Malaysia yang popular, muat turun segera untuk mencari teman jodoh impian anda sekarang! Tunggu apa lagi? Kunjungilah Google Play Store untuk memuat turun aplikasi tersebut.

Join the Conversation

1 Comments

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan