Tips Dating yang Penting

5 Tips Dating yang Penting dari Pakar Perhubungan: Apa yang anda boleh lakukan jika anda ingin mencari hubungan “sebenar”.

Tips Dating yang Penting # 1. Jadilah yang disengajakan, tidak biasa.

Menurut Market Watch, purata Amerika membelanjakan 11 jam sehari untuk beberapa bentuk media! Dari pengalaman kami, berapa jam yang ditetapkan untuk media sosial atau aplikasi kencan dalam talian? Sekiranya anda bersikap jujur dengan diri sendiri, ini mungkin banyak. Tiada penghakiman! Tetapi dengan kata-kata itu, pendedahan yang banyak terhadap profil dalam talian akan membuat sesiapa ditipu oleh seluruh proses.

” Your brain starts to lose interest in the actual person in those profiles because the act of browsing has become less about looking for a partner; it’s become more of a habit. “

Try setting intentional time to browse online profiles, rather than habitually swiping through endless profiles while at a red light, while on the toilet, in between meetings, while waiting for a friend to meet you for brunch, etc, etc.

Dengan menetapkan niat ini (saya cadangkan 1-3 jam seminggu; katakan setiap hari Khamis) untuk melayari profil dengan niat untuk mencari sambungan, anda akan benar-benar ingin tahu dan terbuka. Mata anda akan ditarik kepada orang yang mempunyai perspektif baru dan anda mungkin mempunyai tenaga untuk benar-benar membaca apa yang berpotensi tarikh ini atau sekurang-kurangnya benar-benar cuba melihat mereka untuk siapa yang mereka cuba untuk menggambarkan. Dengan menjadi lebih disengajakan semasa temu janji dalam talian, anda sebenarnya mungkin mempunyai keinginan untuk bertemu dengan seseorang yang anda sebenarnya berminat, ayat-ayat seseorang yang mudah.

Tips Dating yang Penting # 2. Prioritize apa yang anda mahukan dari rakan kongsi.

Adakah anda merasa tekanan bahawa “masa anda sudah habis?” Saya mendengarnya sepanjang masa. Jam itu terasa berat untuk banyak perseorangan dan saya dapat memahami mengapa. Terdapat banyak kebimbangan di sekeliling mencari rakan kongsi, berkahwin dan berpotensi memulakan keluarga.

“Memahami apa yang benar-benar anda inginkan dari hubungan mungkin berasa menakutkan, terutama jika anda telah memberitahu diri anda bahawa anda tidak dibenarkan menjadi pemilih kerana anda tidak mempunyai masa untuk menjadi.”

Anda harus jujur dengan diri sendiri tentang perkara-perkara yang anda benar-benar menghargai dalam pasangan dan perkara yang anda mahukan atau perlu dari perkongsian. Sekiranya anda mahukan perkahwinan dan anak-anak, tetapi ia membuatkan anda tertekan memikirkan garis masa, sila bernafas panjang!

Tips Dating yang Penting # 3. Tanya soalan yang sebenarnya penting.

Anda mungkin merasa bertentangan dengan mengadakan perbualan terbuka yang “nyata” pada pertemuan pertama. Walau bagaimanapun, saya sering mendengar klien membincangkan kekecewaan mereka dengan tidak dapat mencari hubungan yang bermakna dengan orang yang mereka telah 5+ tarikh dengan (atau kadang-kadang apabila mereka berada dalam hubungan yang komited dengan!) Mereka takut untuk memulakan topik yang bermakna atau tidak tahu bagaimana untuk mewujudkan rasa hubungan berdasarkan nilai, matlamat hidup, pandangan dunia, matlamat perhubungan; perkara yang sebenarnya penting! Sebaliknya, ramai yang mempunyai persidangan cetek mengenai keseimbangan kerja-hidup, ski atau destinasi perjalanan baru-baru ini.

Tips Dating yang Penting # 4. Berhati-hati dengan barangan anda sendiri dan di mana ia benar-benar berasal.

Kita semua mempunyai bagasi. Kita semua mempunyai hang up dengan emosi, keperluan, kelemahan, seks, keintiman, (dll) pada satu titik atau yang lain. INI IS NORMAL DAN OK! Penggambaran Instagram tentang hubungan penyayang tidak selalunya nyata dan persepsi kita mengenai apa jenis seks, kemerdekaan atau keintiman mungkin sangat miring. Tidak memahami diri kita sendiri dan hanya cuba menjadi versi yang kita fikir kita patut, mempunyai potensi untuk menimbulkan rasa tidak puas hati dan ketakutan kita, (dan kemudiannya menjadi punca banyak pemecahan). Sudah tentu kita tidak dapat mencari sambungan tulen jika kita berinteraksi dengan orang sebagai diri kita sendiri.

Tips Dating yang Penting # 5. KELUAR DAN MENGALAMINYA DIRI SENDIRI

Pernahkah anda perhatikan betapa mudahnya untuk berasa yakin apabila anda bercuti? Anda kehilangan rasa tidak puas hati harian anda dan membiarkan diri anda hadir, bersenang-senang dan mungkin sedikit keluar dengan orang yang tidak dikenali? Seperti orang asing. Anda mungkin berhubung dengan orang semasa melakukan perjalanan dengan cara yang tidak biasa dalam kehidupan seharian. Salah satu perkara yang paling penting untuk diakui ialah bagaimana teknologi malas menjadikan kami sebagai budaya dan merealisasikan impak yang ada pada kencan / kehidupan sosial anda. Anda mungkin mendapati diri anda tidak selesa dengan hanya menyapa orang yang duduk bersebelahan dengan anda di kelas yoga, tetapi tidak ada masalah untuk memulakan flirt online.

Download aplikasi Borak di sini untuk mula cari jodoh untuk dating sekarang!

https://borakmalaysia.wixsite.com/home

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan