Rahsia Untuk Hubungan Sosial Yang Bermakna(Cara Mengelakkan Kebimbangan Sosial)

Image result for anxiety

Adakah anda mempunyai kebimbangan sosial? Adakah anda berasa bimbang apabila anda berada di sekitar orang lain, terutamanya orang yang anda akan bertemu untuk kali pertama? Adakah anda bimbang tentang bagaimana orang boleh melihat anda? Adakah anda takut berinteraksi dengan orang lain, kerana anda takut anda akan tergelincir, membuat bodoh diri sendiri, dan mewujudkan kesan buruk dalam fikiran orang lain? Adakah anda kadangkala pergi ke panjang yang besar hanya untuk mengelakkan menghadapi atau berinteraksi dengan orang lain?

Sebab di sebalik kebimbangan sosial

Pemikiran pemisahan: Melihat orang sebagai individu berasingan daripada anda

Berikut adalah ciri biasa seseorang dengan pemikiran pemisahan:

  • Anda melihat orang yang berasingan daripada anda. Mereka tidak mempunyai sambungan atau berhubung dengan anda.
  • Anda sering bimbang tentang pendapat orang lain ke atas anda.
  • Apabila memenuhi seseorang yang baru, anda telah bercapaian dengan memberikan tanggapan pertama yang betul, dan bukannya menjalin hubungan.
  • Secara lalai, anda tidak akan membuka diri anda, mahupun adakah anda memberikan kepercayaan sepenuhnya kepada seseorang, sehingga dia telah terbukti layak. Ini adalah perlindungan untuk menghalang diri anda daripada mengalami kecederaan.
  • Kerana itu, anda mengambil masa untuk memanaskan sehingga orang, sebelum anda menjadi selesa di sekeliling mereka, dan mendedahkan siapa anda benar-benar. Sebelum itu berlaku, anda biasanya projek depan yang benar-benar berbeza daripada bagaimana anda biasa.
  • Anda melihat dunia sebagai tempat yang sejuk, gelap, dan berbahaya dengan orang yang berniat jahat di luar sana untuk menyakiti anda. Contohnya, jika seseorang mendekati anda di atas tanah asing, naluri pertama anda akan tertanya-tanya jika orang itu cuba untuk mencuri benda anda atau merobek anda, dan bukannya apa-apa lagi.

Masalah dengan minda pemisahan

Pemikiran pemisahan adalah salah satu yang ditandakan oleh takut. Ia adalah cukup banyak sumber semua isu apabila ia datang kepada situasi sosial dan hubungan.

Berikut adalah masalah biasa bahawa seseorang dengan pemikiran pemisahan akan menghadapi:

  1. Ia mengambil masa untuk hubungan untuk membina. Sebagai lawan untuk mendapatkan hak ke tengah berhubung dengan orang segera, sering ada banyak masa menghabiskan menari di sekitar tepi sebelum anda mendapat tahu rakyat lebih baik. Bagi orang yang mempunyai pemikiran pemisahan dalam, ia mengambil masa yang lebih lama.
  2. Anda mencipta banyak ketegangan yang tidak perlu untuk diri sendiri, antara anda dan orang lain, dan untuk orang lain dalam hubungan.
  3. Dalam keadaan sosial, anda sering bimbang dengan sama ada anda memberikan tanggapan yang betul, dan bukannya memberi tumpuan kepada interaksi antara anda dan orang lain.
  4. Anda menolak orang dan hubungan yang baik ke tepi(sama ada kawan yang berpotensi atau teman romantis), tanpa mengetahui sendiri. Itu kerana anda tegang begitu banyak halangan yang gila untuk seseorang untuk mengetahui anda dan untuk mendapatkan dekat kepada anda, bahawa ia menjadi satu usaha yang sukar untuk pihak yang lain pada akhir hari.
  5. Anda sering meneka orang lain niat rakyat, daripada memberi mereka manfaat keraguan.
  6. Anda sering menghadapi masalah bertemu orang yang baik, sama ada rakan atau rakan kongsi romantis. Atas sebab tertentu, anda sering menarik orang takut berasaskan hidup anda.

Minda kesatuan: Melihat setiap orang seperti jiwa untuk disambungkan semula

Sebaliknya pemikiran pemisahan adalah minda Kesatuan, di mana dan bukannya melihat orang sebagai berasingan daripada anda, anda mengenali orang lain adalah sebahagian daripada anda, dan anda semua dan yang sama. Ia adalah minda yang ditandakan oleh cinta.

Ciri Pemikiran Kesatuan

  • Anda melihat orang yang berkaitan dengan anda. Bahkan jika anda mungkin tidak tahu semua orang lagi, sambungan sudah wujud, dan anda hanya perlu mengetik ke dalam sambungan yang pendam apabila anda bertemu setiap orang.
  • Anda tidak bimbang diri anda dengan apa yang orang fikirkan daripada anda. Anda tahu niat anda adalah tulen dan itulah perkara yang penting.
  • Tanggapan pertama tidak membimbangkan anda. Anda tahu hubungan adalah di luar tanggapan awal, dan ia kira-kira membina sambungan yang sebenar.
  • Anda membukakan diri anda yang tulen, diri sebenar apabila anda berada di sekitar orang yang anda kenali serta orang yang anda tidak kenali lagi. Hati anda dipakai sepenuhnya pada lengan anda. Anda tidak bersembunyi di sebalik topeng atau cuba untuk menjadi seseorang yang anda tidak.
  • Konsep “panaskan badan” kepada orang lain tidak wujud. Anda akan mendapat hak untuk berhubung dengan orang apabila anda menemui mereka terlebih dahulu.
  • Anda melihat dunia sebagai satu, di mana semua orang saling berhubung antara satu sama lain, dipisahkan hanya dengan ruang di antara mereka. Setiap orang melayani peranan dalam reka bentuk yang besar, dan setiap peranan orang itu melayani menyokong orang lain di alam semesta.
  • Secara lalai, Semua orang mendapat manfaat keraguan daripada anda, sehingga dibuktikan sebaliknya. Anda melihat semua orang sebagai mempunyai tulen, niat baik dalam hatinya, dan tidak ada seorang pun yang cuba untuk mencederakan sesiapa.

Faedah Minda Kesatuan

Apabila anda memeluk prinsip minda kesatuan, anda akan mengalami anjakan paradigma yang agak besar dalam hubungan sosial anda.

  1. Tidak ada ketakutan apabila anda berada di sekeliling orang, kerana anda mengakui mereka semua sebahagian daripada anda.
  2. Daripada menghabiskan masa membina hubungan, anda akan mendapat hak untuk menjalin hubungan dengan segera.
  3. Orang suka berada di sekeliling anda kerana tenaga yang anda keluarkan. Pada masa yang sama, anda berkembang dengan kehadiran orang lain yang indah juga. Tiada halangan, pemisah, atau jarak antara anda dan mereka.
  4. Anda mempunyai sedikit masalah menarik baik, kesedaran orang yang tinggi ke dalam hidup anda. Jiwa Pemurah, malaikat jenis, semangat menyokong; orang ini terus memasuki kehidupan anda satu persatu.
  5. Anda lebih gembira dan selesa dengan diri sendiri, berbanding dengan seseorang yang mempunyai minda pemisahan.
  6. Anda berhenti bimbang tentang membuat tanggapan pertama yang baik dan memancarkan imej tertentu diri anda, sebaliknya bekerja untuk mengukuhkan hubungan antara anda dan pihak lain sebagai ganti.

Beralih daripada pemisahan kepada minda kesatuan: bagaimana untuk memulakan

Jika anda ingin menarik orang asli ke dalam hidup anda, dan jika anda ingin mencapai hubungan sosial yang bermakna dan memuaskan, kesatuan minda adalah caranya.

  1. Memahami apa yang menyumbang kepada pemikiran pemisahan anda
    Jika ada sebahagian daripada anda yang enggan membiarkan pergi pemikiran pemisahan, cuba untuk memahami apa yang mengikat anda kepadanya. Mengapa anda berpegang kepada pemikiran pemisahan? Adakah kerana anda telah tercedera sebelum orang lain? Adakah kerana orang telah berkata perkara yang tidak baik apabila anda membuka, menyebabkan anda untuk pergi ke belakang kanan ke dalam Shell anda? Adakah kerana orang telah dikhianati kepercayaan anda sebelum? Atau Adakah ia semata-mata kerana itu cara yang anda telah dibawa ke atas?

    Pemikiran pemisahan adalah apa yang mereka pakai apabila seseorang itu adalah untuk menjaga orang lain. Tetapi dalam kes ini, anda akan menjaga diri anda daripada tiada sesiapa kecuali satu bentuk masa lalu anda. Itulah khayalan dan hanya dalam kepala anda.

    Untuk benar-benar memeluk minda Kesatuan, anda perlu mengakui bahawa tiada siapa yang di luar sana untuk menyakiti anda. Anda tidak dibawa ke dalam dunia ini untuk menjadi menganiaya, dikhianati, atau dilanggar. Anda telah dibawa ke dunia ini untuk disayangi, dihargai, dan memeluk. Selagi anda masih berpegang pada minda pemisahan, anda menyukarkan diri untuk mencapai matlamat tersebut.

    Jika ada orang yang menyakiti anda pada masa lalu, ia mungkin kerana mereka bertindak dari rasa takut. Memegang pemikiran pemisahan tidak tepat penyelesaian kerana akan sentiasa menjadi takut berasaskan orang di sekitar.
  2. Menyedari keindahan Kesatuan minda
    Menyedari bahawa dengan memegang kepada pemikiran pemisahan, anda melakukan tidak memberi perkhidmatan kepada orang yang anda akan berhubung dengan sebaliknya.
  3. Apabila anda menghadapi orang dengan pemikiran pemisahan
    Di bawah minda kesatuan, masih akan ada masa apabila anda akan bertemu dengan orang yang mempunyai pemikiran pemisahan. Sebagai contoh, anda boleh menjadi bersungguh-sungguh, terbuka, dan terlebih dahulu, yang semua berpangkalan di Kesatuan, manakala orang lain, dengan pandangan pemisahan, menghabiskan keseluruhan masa menilai tindakan anda dan menjaga anda pada jarak yang selamat.

    Bagaimana cara menangani keadaan tersebut
    Di sini, terdapat dua perkara yang anda boleh lakukan. Anda boleh terus berhubung dengan orang dalam batasan pemikiran pemisahan dan transit kepada pendekatan kesatuan selepas sambungan ditubuhkan dan amanah telah dibina. Atau, anda boleh melepaskan sambungan kerana inkeserasian asas dan mencari orang lain yang lebih sesuai dengan pendekatan kesatuan anda sebaliknya.

Kesimpulannya, jika anda mempunyai kebimbangan sosial, atau jika anda ingin meningkatkan kualiti hubungan anda, minda kesatuan adalah caranya.

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan