Apa yang perlu dilakukan jika anda tidak mempercayai satu sama lain

Image result for relationship trust

Amanah adalah aspek penting keintiman

Amanah adalah salah satu blok bangunan yang paling penting menjadi intim emosi dengan seseorang; Ia benar-benar penting bagi hubungan yang sihat, rapat. Tetapi ia adalah jauh lebih mudah, dan mengambil masa yang terlalu sedikit, untuk kehilangan kepercayaan daripada membina ia kembali. Pembinaan semula Amanah mengambil masa, kesabaran, dan bekerja, sama seperti ia untuk menubuhkan di tempat pertama. Tetapi ia boleh dilakukan jika kedua-dua orang yang bermotivasi. Adakah anda bersedia untuk dimasukkan ke dalam usaha untuk potensi ganjaran yang ketara? Jika ya, berikut adalah beberapa langkah untuk diambil.

  1. Katakan apa yang anda maksudkan, dan bermakna apa yang anda katakan.
    Bahkan sebagai anak muda, kita mengambil dengan cepat pada petunjuk bahawa seseorang mengatakan hal-perkara yang tidak benar-benar benar. Ibu bapa yang sentiasa mengancam untuk membuat kita meninggalkan Restoran, tetapi kita tahu tidak akan benar-benar mengikut; kakak yang sentiasa berjanji untuk berkongsi cookie beliau, tetapi selalunya makan segala hal anyway-kita mula tidak membeli apa yang mereka tuntut lagi. Naluri kami untuk perlindungan diri, mengasah evolusi untuk survival lebih beribu-ribu tahun, biasanya akan mengambil perhatian pepatah Boy menangis serigala. Dan kami akan menyesuaikan tingkah laku dan jangkaan kami dengan sewajarnya — pembelajaran untuk tidak mempercayai orang yang agak banyak pada masa akan datang, supaya tidak melepaskan diri. Oleh itu, jika anda sedang mencari untuk meningkatkan kepercayaan dalam hubungan anda, ia adalah penting bahawa anda berhenti berkata perkara yang anda tidak akan ikuti melalui pada, atau yang tidak mewakili perasaan sebenar anda. Walaupun apa yang kelihatan seperti kecil terletak, apabila kronik, akan memberitahu orang lain bahawa mereka tidak perlu lagi mempercayai perkara-bahan yang keluar dari mulut anda.
  2. Menjadi terdedah — secara beransur-ansur.
    Dua rakan sekerja jauh yang menghabiskan 20 tahun hanya berbual tentang cuaca dan tidak pernah bekerja rapat bersama-sama pada projek tidak perlu bergantung kepada satu sama lain untuk apa-apa selain daripada bercakap kecil atau yang dikembalikan “Selamat Pagi ” apabila lulus satu sama lain di koridor. Tetapi bagaimana pula dengan dua orang rakan sekerja yang hanya bekerja bersama-sama selama enam bulan, tetapi sentiasa di dalam Parit antara satu sama lain, datang untuk memerlukan satu sama lain untuk itu e-mel 9 p.m. untuk dikembalikan, atau untuk melihat lebih banyak kerja lain, atau berdiri untuk satu sama lain terhadap bos sukar? Mereka telah membangunkan sebuah bon antara satu sama lain yang jauh lebih ketat daripada dekad ceramah kecil, dan ia adalah kerana mereka perlu terdedah antara satu sama lain-bergantung kepada satu sama lain untuk datang melalui atau lain menghadapi bahaya sebenar. Dalam hubungan yang kita pilih dalam kehidupan peribadi kita, kita juga membina kepercayaan melalui kelemahan. Beberapa ini datang secara automatik dengan masa dan interaksi harian, seperti mengetahui bahawa jika pasangan kita berkata mereka akan memilih kami di Lapangan Terbang, mereka akan berada di sana, atau berasa selamat bahawa jika kita makan malam yang mereka telah menyediakan, ia tidak akan mengandungi allergen mereka tahu akan menghantar kita ke dalam naphylaxis. Tetapi kelemahan emosi adalah penting juga. Bangunan Amanah mengambil kesanggupan untuk membuka diri anda sehingga potensi risiko kecederaan-bercakap tentang sesuatu yang memalukan dari masa lalu anda, membiarkan mereka dalam apa yang menakutkan anda di sini dan sekarang, menunjukkan bahagian diri anda bahawa anda tidak berfikir “menarik ” cukup untuk mendedahkan tarikh pertama. Amanah dibina apabila rakan kongsi kami mempunyai peluang untuk membiarkan kami atau menyakiti kita — tetapi tidak. Dan bagi mereka untuk lulus ujian dan membina kepercayaan itu, kita mesti membuat kita terdedah kepada yang diturunkan. Secara beransur-ansur adalah terbaik, sudah tentu, untuk melindungi diri kita di sepanjang jalan.
  3. Ingati peranan menghormati.
    Salah satu cara yang paling tahan emosi yang rakan kongsi kami boleh merosakkan kami — dan kepercayaan kami — adalah oleh belittling kami, membuatkan kami berasa kurang daripada, atau melihat kami dengan condescension atau menghina dan bukannya rasa hormat. Fikirkan tahap asas berkenaan dengan penyebut biasa dalam hubungan mana-mana, sama ada antara juruwang dan pelanggan atau ibu dan anak. Dan lebih mendalam emosi hubungan anda, yang lebih penting bahawa menjaga tahap asas rasa hormat menjadi, tidak kurang. Malangnya, apabila kita sangat rapat dengan seseorang, kita kadangkala menunjukkan mereka terburuk kita-yang boleh menjadi positif dari segi yang terdedah kepada mereka, tetapi ia juga mungkin melibatkan merawat mereka teruk. Ironinya, kita boleh Lash keluar pada ibu atau anak atau rakan kami dalam cara kita tidak pernah akan berada di dalam juruwang — dan kita lupa bahawa rasa hormat adalah lebih penting dengan yang tersayang kerana kerosakan kekurangan ia boleh dilakukan dari semasa ke semasa. Ini tidak bermakna bahawa anda mesti menjadi rasmi atau sempurna sopan sentiasa dengan pasangan anda. Tetapi ia bermakna bahawa anda perlu ingat bahawa setiap kali anda melayan mereka dengan cara yang demeans mereka atau melanggar bahawa asas minimum maruah dan rasa hormat, anda membahayakan sambungan anda sedikit — dan menjadikannya lebih sukar bagi mereka untuk mempercayai anda dari semasa ke semasa.
  4. Memberi manfaat kepada keraguan.
    Katakan anda telah mempunyai doktor selama 10 tahun yang anda benar-benar menghormati dan telah berkembang untuk mempercayai. Sekarang Bandingkan bagaimana anda rasa tentang pendapat doktor, berbanding pendapat doktor yang anda tidak pernah lihat sebelum ini. Walaupun anda mungkin bersedia untuk bergantung kepada kelayakan perubatan kedua-duanya, kemungkinan, anda akan berasa jauh lebih selesa dengan yang anda telah membangunkan kepercayaan dengan. Dan sebenarnya, doktor boleh membuat beberapa berita perubatan yang sukar atau mengejutkan lebih mudah bagi anda untuk menelan, kerana anda bersedia untuk memberi mereka manfaat keraguan yang diberikan kepercayaan dan sejarah anda bersama-sama. Yang sama adalah benar dalam hubungan peribadi. Apa yang masuk tangan dengan kepercayaan adalah mengetepikan keraguan anda — walaupun secara sementara — dan membiarkan orang itu datang untuk anda. Sekarang dalam hubungan di mana kepercayaan telah rosak, dan anda cuba untuk membina semula, ia mungkin tidak bijak untuk mengetepikan semua keraguan semua sekaligus, seperti dalam kes kafir atau penyalahgunaan dadah. “Sebaik sahaja digigit, dua kali malu ” boleh digunakan dalam kes tersebut, kerana anda masih memerlukan tahap tertentu menyemak pada seseorang untuk melindungi diri anda daripada bahaya selanjutnya. Tapi dari semasa ke semasa, jika anda berharap untuk benar-benar membina semula kepercayaan, anda mesti bersedia untuk tali bersama-sama beberapa saat membiarkan keraguan pergi-atau sekurang-kurangnya penggantungan-dan melihat jika mereka datang melalui untuk anda.
  5. Meluahkan perasaan anda dengan fungsi, terutamanya apabila ia sukar.
    Emosi keintiman datang dalam sebahagian daripada mengetahui bahawa anda boleh meluahkan perasaan anda kepada seseorang, dan bahawa mereka masih akan peduli tentang anda, bahawa mereka tidak akan mengetepikan anda keluar dari tangan — bahawa mereka akan bersedia untuk mendengar. Ini bermakna bahawa anda tahu mereka akan membuat masa untuk memahami sudut pandangan anda, tidak untuk menutup. Ini memerlukan kematangan dapat bercakap tentang perasaan tanpa meningkat kepada menjerit, secara lisan menyerang, atau menutup perbualan. Sudah tentu, ia adalah sangat mudah untuk mempunyai hubungan intim yang bukan emosi di mana semua orang berpura-pura bahawa semuanya baik-baik saja, dan tidak ada orang yang membenarkan orang lain dalam, kerana tidak ada orang yang benar-benar amanah yang cukup untuk menguruskan sukar atau janggal mereka perasaan atau pemikiran. Tetapi jika itu yang anda mahu, anda tidak akan membaca ini! Bekerja pada cara untuk bercakap tentang perasaan sukar yang merasa Kolaboratif, membantu, dan menghormati. Belajar untuk membincangkan emosi yang mencabar dalam cara yang tidak secara automatik melompat ke rasa terancam atau memulakan konflik. Ramai di antara kita telah mengambil isyarat dari ibu bapa kita tentang bagaimana untuk bercakap-atau tidak bercakap-tentang perkara-hal yang sukar, dan kadang-kadang pola-corak boleh lagak ngeri kita. Tetapi jika anda benar-benar mahu membina kepercayaan dengan seseorang, anda telah berpeluang untuk memberi mereka peluang untuk membuat sambungan kepada sebenar anda, termasuk yang anda adalah emosi.
  6. Ambil risiko bersama-sama.
    Yang terdedah kepada satu sama lain juga boleh menjadi saling berusaha, dan ia tidak hanya melibatkan mendedahkan bahagian diri anda. Ia juga boleh melibatkan usaha bersama ke arah sesuatu yang memberi ganjaran — satu pengalaman yang mencabar dalam bercuti, perubahan gaya hidup bersama ke arah tabiat yang lebih sihat, satu usaha untuk mengembangkan bulatan sosial anda, atau bahkan hanya mengembangkan minda anda bersama-sama dengan idea baru dalam bentuk memprovokasi pemikiran-buku atau filem. Ini meletakkan anda di luar zon selesa anda dengan kemungkinan ganjaran dalam bentuk kepercayaan meningkat — seperti dua rakan yang berada di dalam Parit bersama-sama. Dan jika ia adalah hubungan romantis yang anda Cari untuk meningkatkan hubungan anda dalam, terdapat bonus tambahan: sedikit kebimbangan-berpunca dari perasaan benar-benar boleh meningkatkan tarikan seksual anda.
  7. Bersedia untuk memberi serta menerima.
    Penyelidikan persahabatan ini menanggung betapa pentingnya resiprocity adalah satu hubungan yang kukuh. Dan ia tidak semestinya bahawa setiap orang memberi tepat sebanyak mereka menerima, tetapi sebaliknya bahawa kedua-dua pasangan selesa dengan tahap, dan mereka berasa agak sama. Sudah tentu, dalam perkongsian emosi yang benar-benar rapat, ia dijangka dan memahami bahawa baki ini boleh beralih sekali dalam masa yang tertentu-satu orang leans yang lain apabila ia adalah paling diperlukan, dan tidak ada yang mengira kacang perlu. Dan itu kerana ada kepercayaan, dan anda tahu bahawa anda tidak akan berakhir memberi, memberi, memberikan tanpa orang lain yang pernah datang melalui untuk anda sebagai balasan. Jadi, satu komponen penting dalam bangunan Amanah adalah untuk membolehkan proses ini berlaku. Hampir semua orang memahami bahawa mereka tidak seharusnya sentiasa mengambil lebih daripada apa yang mereka berikan, tetapi apa yang berlaku apabila anda tidak membiarkan pasangan anda memberi? Anda menafikan mereka sebahagian daripada baki ini. Mengambil gambar yang besar, dan membiarkan kedua-dua proses berlaku, sedang bersedia untuk memberi dan menerima. Sudah tentu, jika anda bersedia untuk memberikan hanya sedikit lebih, dan pasangan anda juga, maka anda membuat kusyen yang selesa, penyayang untuk anda berdua dan perlindungan terhadap perasaan secara kronologi atau tidak dihargai.

Apa yang telah bekerja untuk anda dalam membina atau membina semula kepercayaan dalam hubungan? Biar saya tahu dalam komen di bawah!

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan